Pošlu ti to přes Facebook. Viděla jsem to na Facebooku. Ty to ješte nesleduješ?

Ano, i tak mohou často vypadat diskuze mezi ženami. A hlavní roli v nich hraje Facebook nebo jiná sociální síť. Ty se staly našimi každodenními společníky, pomocníky i nebezpečnými pány našeho času.Možná až překvapivě hodně žen nám odpovědělo, že mají kamarádku nebo jinou blízkou osobu v podobném věku, která nepoužívá Facebook. Více než dvě třetiny českých žen v produktivním věku však v dnešní době využívají i tuto největší sociální síť.

Zároveň tedy můžeme říci, že jen téměř každá desátá žena a uživatelka Modrého koníka funguje i bez účtu na Facebooku.Nejoblíbenější sociální sítí je, tak trochu i podle očekávaní, Facebook. Více než polovina českých žen má tuto síť nejradši. Hned za Facebookem následuje Modrý koník s více než pětinou hlasů.

Stále více pozornosti si však zasluhují i ostatní sociální sítě. Do popředí se tlačí hlavně Youtube a Instagram, tedy platformy pro sdílení vizuálního obsahu, který dokáže oslovit další uživatele, a to velmi efektivně.Všeobecně u všech stránek je dnes trend přesunu uživatelů z desktopových zařízení na mobilní. Podobně je tomu i u Modrého koníka nebo Facebooku.

Srovnatelné výsledky máme i my. Více než polovina dotázaných se dnes přihlašuje na Facebook především přes mobilní telefon. Přibližně třetina stále preferuje desktopy, zbytek připadají tabletům a jiným zařízením.Důvodů k používání sociálních sítí může být téměř nekonečno. Každý z nás si najde ten svůj důvod a někdy spíše tu svojí výmluvu.

V případě našich uživatelek je výsledek velmi nejednoznačný. Přibližně polovina z nich však uvádí jako hlavní důvod zjednodušeni komunikace se svými známými, často i se vzdálenějšími přáteli či rodinou.

Konzumace zajímavého obsahu i příjemně strávený čas oddychu jsou dalšími oblíbenými důvody, proč se ženy dnes přihlašují na Facebook.Naopak, nakupovaní je ješte stále na okraji zájmu z velkého počtu možností, jak trávit čas na Facebooku. Nakupovat se dá přes bazarové skupiny, ale i přímo přes Facebook stránku online obchodu či s pomocí Messengeru, který nahrazuje fyzického prodavače.

Jen přibližně čtyřicet procent uživatelek už nakoupilo i přes Facebook. Pro porovnání, v sousedním Slovensku je to ještě o pár procent méně.

I na základě výše zmíněných odpovědí můžeme předpokládat, že počet lidí využívajících Facebook bude ještě stále růst.

Zároveň je však Facebook nejistotou, hlavně pro marketéry, jak je možné vidět například v posledních týdnech během testování nového “Explore feedu” na Slovensku.

Asi až časem zjistíme, jakým způsobem bude třeba připravit marketingovou strategii na nový způsob fungovaní Facebooku.

PŘIJĎTE K NÁM NA KÁVU
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 1 927 respondentů | Realizace: listopad 2017 | Fotka: Rami Al-zayat