Průzkum – 66 % žen nakupuje školní potřeby offline. Dokážete to změnit?
Posílám opraveny cely odstavec: „Konec prázdnin není jednoduchý pro nikoho. Děti jsou smutné z konce volných dní a začátku školy. Rodiče se pak stresují i za své děti.
Většinou však trpí i peněženka, protože před začátkem roku je třeba doplnit školní potřeby, koupit knihy, pořídit oblečení do školy a tak dále.
Následující čtyři otázky jsme proto směřovali na nákupní chování žen, když jde o školní potřeby a doplňky.
Následující čtyři otázky jsme proto směřovaly na nákupní chování žen, když jde o školní potřeby a doplňky.
Téměř polovina maminek nakupuje školní potřeby ve specializovaných prodejnách. Navzdory velkému počtu nákupních center a univerzálních hypermarketů tak stále vyhrávají menší lokální papírnictví. Stále velká část, přibližně třetina, uživatelek preferuje sítě velkých hypermarketů.
To je určitě zajímavé zjištění nejen pro samotné majitele prodejen, ale i z hlediska všeobecného spotřebitelského chování.
Už v předcházející otázce jsme mohli vidět, že elektronické obchody v segmentu školních potřeb ještě úplně neprorazily. Dvě ze tří žen ještě nikdy nenakoupily toto zboží v internetovém obchodě.
Jeden z důvodů, proč je tomu tak, je možné najít i v odpovědích na další otázky.
Zlatá střední cesta, i tak by se dala charakterizovat odpověď na výdaje spojené se školními pomůckami. Tisíc až dva tisíce korun je pro třetinu dotázaných rozpočet, který v průběhu roku mají na různé potřeby pro své malé školáky. Je to však rovnomerně rozložené, takže průměr se pohybuje okolo 2000 Kč.
Sezóna školních potřeb, pomůcek a oblečení pro děti je za pár týdnů zde. Potvrdily to i odpovědi našich respondentek. Téměř polovina z nich udělá většinu nákupů právě na konci prázdnin a v prvních týdnech nového školního roku.
Ve většině domácností pak dokupují vše potřebné průběžně v průběhu celého roku.
To znamená, že i tento rok bude srpen a září plné slev a akcí pro školáky. Ať už ve vašem oblíbeném supermarketu, nebo obchodním domě, pravděpodobně se ani vy nevyhnete obehranému heslu “Škola volá”. Prohlédnout si můžete také úspěšné kampaně z minulých let, možná vás inspirují.
Pokud vás zajímá, jak byste mohli zachytit školní sezónu i vy, velmi rádi vám poradíme a ukážeme možnosti.
Stačí, když nám napíšete a společně zkusíme vymyslet, jak by to mohlo zafungovat i pro vás.
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)