Jak psát texty, které ženy osloví
Jedna z nejčastějších otázek, kterou slyšíme, je: Jak máme napsat naše inzeráty? nebo Jak napsat text pro kampaň?. Rozhodli jsme se proto dnes věnovat článek tomu, jak psát atraktivní texty, které ženy osloví a pomohou prodat vaše produkty. Principiálně se způsob psaní takových textů neliší od základů úspěšného copywritingu. Je třeba držet se několika základních pravidel a úspěch je poměrně předvídatelný.
Tak pojďme na to..
Pravidlo 1.: Znejte svoji cílovou skupinu
Jak jsme psali v díle seriálu Mamarketing, je velmi důležité přesně znát svoji cílovou skupinu. Ona skupina „ženy“ nebo „maminky“ je nesmírně široká a špatně uchopitelná, proto je klíčové si tu svojí rozvést do konkrétnější podoby. Do toho může spadat věk, místo bydliště, technologie nebo platformy, jaké používá, zájmy, jaké má, a tak podobně. Rozhodně vyplatí si vytvořit i imaginární zástupkyni vaší cílové skupiny – tzv. personu, kterou si popíšete do detailů, jako kdyby to byla vaše kamarádka. Je samozřejmě možné, že cílových skupin máte více (např. ženy ve věku 30-40 let ve velkých městech, stejně jako 40-50leté na venkově), ale každá z nich bude něčím specifická. A to je důležité vědět.
Tím, že znáte konkrétně svojí cílovku, totiž pak lépe pochopíte i její problémy a starosti, které řeší. Díky tomu budete také vědět, o čem psát ve svých textech, jaké věci tam zmínit.. a v konečném důsledku tím pomůžete celému svému marketingu.
Pravidlo 2.: Máte pouze několik sekund na získání pozornosti
Jakmile už se pustíte do psaní textu, je nutné si uvědomit, že díky rozsáhlé marketingové inflaci, kterou dnes naše společnost trpí vzhledem k obrovskému množství reklamních sdělení, máte jen několik málo sekund na zachycení něčí pozornosti. Takže, jakmile máte hotový text, je dobré vrátit se na jeho úplný začátek a ujasnit si, zda je nadpis a prvních několik slov dostatečně chytlavý. Vystihuje problém, který řeší vaše cílovka? Nabízíte řešení? Možná v něm již shrňte to, co se čtenáři dozví a co bude největší benefit přečtení vašich textů.
Není vůbec od věci prostudovat si bulvární deníky. Konec konců je to právě bulvár, který dostal „zachycování pozornosti“ na špičkovou úroveň. Kvalita obsahu bulvárních deníků je už otázka jiná, ale minimálně se od nich lze inspirovat ve schopnosti strhnout na sebe pozornost. Dívejte se především na nadpisy článků a uvidíte sami.
Pravidlo 3.: Pomozte řešit problém
Úspěšný marketing znamená pomoci řešit vaší cílovce nějaký problém. To by měl splňovat i váš obsah. Záleží samozřejmě, jaký je váš cíl, ale vyplatí se vytvářet takové články, které skutečně předávají hodně hodnoty – tedy například informací, které vedou k vyřešení zákazníkova problému. Bezplatně publikované návody a tipy, které tak často můžete vidět u různých firem, nejsou publikovány jen proto, že by tyto firmy chtěly páchat dobrodiní. Tím, že to dělají, si totiž s cílovkou vytváří vztah. O tom už jsme také dříve psali v článku. Vztah je bezesporu králem a klíčem k zákazníkově srdci.
Tím, že pomáháte zákazníkům řešit jejich problém, nevyhnutelně je vedete po cestě (tzv. customer journey) k tomu, aby vám jako značce důvěřovali a v konečné fázi předali řešení situace vám. Například kosmetická firma prodávající kosmetické produkty může pomáhat ženám pečovat o citlivou pleť zajímavými články, načež se tyto ženy přirozeně rozhodnou právě pro jejich sortiment.
Pravidlo 4.: ..nebo dodejte hodnotu jinak
Hodnota to však nemusí být pouze informační a aplikovatelná! Zábava je například také formou jisté hodnoty. Přináší to rozveselení, radost, smích. Podívejte se na nejúspěšnější influencery na sociálních sítích. Ti baví své publikum vtípky a humornými videi. To je samozřejmě také něco, co buduje vztah, a můžete to směle uplatnit ve svých textech nebo příspěvcích na sociálních sítích. Něco podobného u nás dělá pro značky Ambasadorka, která naše uživatelky často baví svými příspěvky.
Pravidlo 5.: Zdůrazněte, jak produkt pomůže
Ve svých textech byste měli nenásilně avšak důrazně uvádět, jak produkt řeší zákazníkův problém. Proto je důležité svého zákazníka do hloubky poznat, viz pravidlo první. A toto sdělení by zároveň nemělo být příliš komplikované a snadno srozumitelné. Jak se přesvědčit, že tomu tak je? Pokuste se svůj argument shrnout do jedné věty.
Náš produkt A pomáhá B s C tím, že XYZ.
Např. naše pleťová maska pomáhá ženám s citlivou pletí tím, že ji vyživuje bylinnými výtažky.
Důležité by také mělo být odlišení se od konkurence. Proč by zákazník měl kupovat právě váš produkt? Např. naše pleťová maska je odlišná tím, že se vyrábí z přírodních surovin a neobsahuje chemii.
Pravidlo 6.: Vyzvěte k akci (opakovaně)
Nezapomeňte ve svých textech uvádět výzvy k akci. Nákup napadne každého, ale ono to může být i vyzvání k odběru kanálu na YouTube nebo lajk na Facebooku. Stejně tak to může být stažení ebooku nebo registrace k newsletteru. A rozhodně se také nebojte výzvy přidávat opakovaně! Jen jednou dnes už často nestačí.
Závěr
Psát úspěšné texty není pro začátečníka úplně nejjednodušší. Proto se vyplatí zaplatit si kurz zkušeného copywritera, případně najmout specialistu, který vám s textací pomůže. My bohužel nejsme kreativní agentura a tudíž texty pro reklamní kampaně na Modrém koníku netvoříme, ale můžeme vám rozhodně doporučit co a jak, případně vás odkázat na někoho.
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)