Bannery pro reklamu, obrázky na sociální sítě, fotky do článků. Grafika je dnes všude a nedělají ji jen grafici. Proto vám přinášíme rychlokurz grafického myšlení, který zvládnete absolvovat za 10 minut.

Vizuální design ≠ umění

Základní pravidlo, na které nesmíte zapomenout. Grafika, která má zaujmout vaše zákazníky má být v první řadě funkční. Znamená to, že musíte znát vaši cílovou skupinu a vědět, jak na ni.

Zároveň to však znamená, že na obrázek k vašemu statusu na Facebooku nepotřebujete roky zkušeností ve Photoshopu. Ani nemusíte panikařit, pokud u sebe právě nemáte grafika a musíte si něco udělat sami.

Proto zde máme několik základních tipů, jak grafiku (ne) dělat, což jsou zároveň rady, které jsme se snažili naučit také naše obchodníky, klienty či uživatelky.

1) Kontrast

První a základní pravidlo čitelnosti je kontrast. Barvy textu a podkladu musí být dostatečně rozlišeny, aby vynikly.

2) Kombinace barev

Hledáte barvu, která se hodí k té vaší? Zkusit můžete například online nástroje, které vám umí doplnit barevnou paletu, se kterou pracujete. My doporučujeme https://flatuicolors.com/ nebo https://coolors.co.

3) Text na obrázku

Podkladový obrázek, který dodá textu emoci je super řešení. Problém však může nastat, pokud je obrázek barevný a bije se s barvou textu. V tom případě může být neproduktivní.

4) Natahování a jiné ubližování fontu

Nebojte se, ten smajlík to přežil. Dejte si pozor, abyste font nebo bloky textu zvětšovali proporčně správně a neroztáhli jej do stran.

5) Fonty

Častý problém, když chcete najít zajímavý font, který však nemá českou diakritiku. Můžete zkusit vygooglovat zajímavý český font, nebo použít konzervativnější, který bude vypadat dobře s diakritikou.

6) Zarovnání

Na střed můžete občas zarovnat nadpis, hlavně pokud je jednořádkový. Na celý blok textu jsme zarovnávali diplomové práce, občas tak možná najdete zarovnanou nějakou učebnici. Nejlepší cesta je však přirozené zarovnání vlevo.

7) Zvýrazňování fontu

Když je vše boldem, tak nakonec není nic boldem, protože text, který jste chtěli zvýraznit, zanikne. Pokud potřebujete zvýšit důraz na část tvrzení, měli byste změnit formát jen při konkrétním slově nebo slovním spojení.

8) Dostatek prostoru

Obrázky a texty potřebují volně dýchat. Nechte jim kousek prostoru kolem a zkuste další text nebo obrázek přidat s dostatečnou mezerou.

PS: A ano, obrázky i text by měly být ve stejném jazyce, tak si z nás neberte příklad. 🙂

Zapomeňte na Photoshop

Grafické nástroje stále kralují, avšak pro negrafiky dnes existuje několik efektivních možností a nástrojů, díky kterým můžete vytvořit obrázek k statusu nebo jednoduchý banner za 5 minut. Stačí si vybrat šablonu, upravit barvy a vložit text.

Mezi ty nejoblíbenější a nejvýkonnější patří:

Jsou jednoduché, rychlé a v základních verzích zdarma, takže vám nic nebrání k tomu, abyste s nimi mohli pracovat naplno.