Cílíte vaše produkty a tím pádem také reklamu na české ženy, potažmo maminky? Pak by vás mohla zajímat naše interní statistika. Modrý koník patří k největším portálům o těhotenství, výchově a dětech na území Česka a Slovenska. Měsíčně ho navštíví přes 1,2 miliónu lidí z obou zemí.

  • 99% z nich tvoří ženy
  • drtivá většina spadá do kategorie 20-39 let
  • 72 % z nich má alespoň 1 dítě
  • 6 min 15 s je průměrná délka návštěvy

Sami jsme byli zvědaví, jaký obsah na Modrém koníkovi je pro uživatele nejlákavější. Pokud je inzerent kreativní, může tato data samozřejmě využít i ve své marketingové kampani, neboť se dá očekávat, že reklama (resp. tvořený obsah) založená na těchto informacích bude přitahovat pozornost.

Nejvirálnější obsah

Jako první se podíváme na obsah, který byl nejvíce sdílen na sociálních sítích našimi uživatelkami. Stránky (nebo články) jsou seřazeny od nejoblíbenějších. Jedná se pouze o výběr těch nejvíce sdílených z mnoha tisíc stránek, co byly na Modrém koníkovi doposud zveřejněny. Na první tři místa se dostaly…

Dále pak byly nejvíce sdíleny:

Nejodkazovanější obsah

Kromě sociálních sítích může být zajímavým faktorem také počet zpětných odkazů z jiných webových stránek. Tedy když se na cizím webu objeví reference na Modrý koník. Toto pořadí nezapočítává odkazy ze sociálních sítí a tak se může lišit od výše zmíněného.

Obsah podle počtu zobrazení

Které stránky a části Modrého koníka jsou nejvíce zobrazovány? Můžeme je rozdělit do několika kategorií podle druhu stránky. Seřazeno od nejvíce po nejméně. (Data jsou za rok 2019.)

Hlavní části webu

Bazar

Články

Kde hledat podobné statistiky?

Některá z těchto dat pochází z našich interních analytických nástrojů. Nicméně stránky podle počtu sdílení nebo zpětných odkazů můžete nalézt v oblíbené zahraniční aplikaci Ahrefs. Ta umožňuje dělat podrobnou špionáž jakýchkoli webových stránek, které jsou zaindexovány v její databázi (v současnosti jsou to takřka všechny weby – Ahrefs vlastní databázi miliard stránek). Kromě těchto údajů v ní naleznete také mnohé další metriky, které jsou velmi užitečné třeba z hlediska SEO.