Doporučení pro současnou ekonomickou situaci
Pandemie a nouzový stav se svými mnohými bezpečnostními opatřeními v mnoha ohledech ovlivnil náš každodenní život. To však také není jediné. Zásadně to ovlivnilo také tržby, prodeje a marketing většiny firem. V dnešním článku se podíváme na to, co můžeme v současné ekonomické situaci dělat, a doporučení, jak se rozhodovat v dalším plánování firemních rozpočtů tak, abyste z toho vyšli co nejlépe.
Marketing v době krize
- Bedlivě sledujte výsledky současných marketingových kanálů ve vaší analytice (např. Google Analytics). Podle výsledků se rozhodujte co s nimi dál.
- Omezte výkonnostní marketing (tzn. PPC, produktové kampaně a podobně) na služby nebo produkty, které v současnosti nepatří k nezbytným (tzn. potraviny, drogerie, ochranné pomůcky). Je možné, že byste zbytečně pálili rozpočet v době, kdy lidé nakupují pouze zásoby, ale rozhodujte se podle výsledků.
- Pokud máte dostatečně pozitivní cashflow nebo finanční rezervy, využijte naopak této situace k budování brandu. Díky pandemii mnoho inzerentů zastavilo výkonnostní kampaně a tudíž je reklama výrazně levnější na většině platforem. To vám umožňuje za nižší ceny snadno zasáhnout velké množství lidí. Podívejte se například na naše reklamní formáty, se kterými můžete oslovit desítky a stovky tisíc maminek. Jakmile se situace uklidní, můžete opět přejít na výkonnostní kampaně (nebo je efektivně mixovat s brandovými).
- Stejně jako brandová kampaň nyní také dává smysl věnovat se vašemu SEO – optimalizaci webu pro vyhledávače. Efekt totiž trvá v setrvačnosti několik měsíců a pokud na něm zapracujete nyní, výsledky a zvýšené prodeje pocítíte v létě a na podzim. Čtěte více zde.
- Díky krizové situaci v zemi můžeme předpokládat, že lidé budou chtít nějakým způsobem uniknout svým starostem a stresu. To dává příležitost vašim kampaním – buďte odlehčení a zábavní ve svém obsahu. Zvedněte lidem náladu a budujte u toho povědomí.
- Pokud to u vašeho businessu dává smysl, pokuste se přejít na online režim a zůstat v kontaktu se zákazníky alespoň přes internet.
- Nezkoušejte rozjíždět kampaně na úplně nové služby či produkty, které zákazníci neznají. Za současné situace nezískáte dobrou odezvu a bude lepší počkat na pozdější fázi roku. Neplatí v případě, kdy rozjíždíte nový online model (a přecházíte z pandemií zasaženého offlinu).
- Využijte volný čas k promyšlení strategií a kampaní na další měsíce. Firmy teď často nabízí akční nabídky na reklamní plochy, vč. Modrého koníku, který nabízí pro prvních 10 zájemců, kteří přechází z offlinu do onlinu, kampaň v hodnotě 10 000 Kč zdarma.
Přecházíte z offline do online?
Možná jako mnoho dalších v těchto dnech přecházíte na prodej online. Pokud jste ještě nestihli založit vlastní eshop nebo hledáte další cesty, jak prodávat na internetu, můžete využít speciálního PRO účtu na bazaru Modrého koníka. Náš bazar má tisíce uživatelek, které na něm aktivně nakupují každý den. Nabídněte jim i vaše zboží.
Doporučená opatření pro podnikatele
Kromě marketingu ale samozřejmě všichni také musíme řešit chod našich firem. Připravili jsme několik nápadů, které by vám snad mohly pomoci tuto těžkou dobu přečkat.
- Pokuste se omezit náklady, které nejsou pro chod firmy nezbytně nutné.
- Pokuste se co nejvíce zůstat v kontaktu s minulými klienty ale také návštěvníky vašich stránek. Toto jsou totiž lidé, které k dalším nákupům přesvědčíte nejsnadněji. Budou se vám hodit v době, kdy lidé příliš nenakupují. Jak toho docílit? Tím, že budete stále produkovat relevantní obsah online (sociální sítě, web atd.) nebo informujte o tom, co se děje ve vaší firmě (newsletter atd).
- Rozhodněte se podle priorit a důležitosti, jaké produkty naskladnit. Je důležité mít dostatek klíčového zboží, které prodáváte nejvíce.
- Home office je v těchto dnech samozřejmou součástí našich pracovních životů. Pokud je to možné, nechte své lidi doma.
- Využijte kontakty a vazby v jiných firmách. Existuje nějaká možnost, jak si s jinými firmami vzájemně vypomoci? Například se vzájemně zpropagovat nebo nabídnout balíček společných služeb.
- Využijte čas k vytvoření vlastního eshopu nebo online prezence, pokud jste doposud nic takového neměli. V době, kdy je země v karanténě, se vám bude velmi hodit, ale prodávat skrze online kanály můžete i nadále.
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)