Jak (ne)dělat grafiku pro negrafiky
Bannery pro reklamu, obrázky na sociální sítě, fotky do článků. Grafika je dnes všude a nedělají ji jen grafici. Proto vám přinášíme rychlokurz grafického myšlení, který zvládnete absolvovat za 10 minut.
Vizuální design ≠ umění
Základní pravidlo, na které nesmíte zapomenout. Grafika, která má zaujmout vaše zákazníky má být v první řadě funkční. Znamená to, že musíte znát vaši cílovou skupinu a vědět, jak na ni.
Zároveň to však znamená, že na obrázek k vašemu statusu na Facebooku nepotřebujete roky zkušeností ve Photoshopu. Ani nemusíte panikařit, pokud u sebe právě nemáte grafika a musíte si něco udělat sami.
Proto zde máme několik základních tipů, jak grafiku (ne) dělat, což jsou zároveň rady, které jsme se snažili naučit také naše obchodníky, klienty či uživatelky.
1) Kontrast
První a základní pravidlo čitelnosti je kontrast. Barvy textu a podkladu musí být dostatečně rozlišeny, aby vynikly.
2) Kombinace barev
Hledáte barvu, která se hodí k té vaší? Zkusit můžete například online nástroje, které vám umí doplnit barevnou paletu, se kterou pracujete. My doporučujeme https://flatuicolors.com/ nebo https://coolors.co.
3) Text na obrázku
Podkladový obrázek, který dodá textu emoci je super řešení. Problém však může nastat, pokud je obrázek barevný a bije se s barvou textu. V tom případě může být neproduktivní.
4) Natahování a jiné ubližování fontu
Nebojte se, ten smajlík to přežil. Dejte si pozor, abyste font nebo bloky textu zvětšovali proporčně správně a neroztáhli jej do stran.
5) Fonty
Častý problém, když chcete najít zajímavý font, který však nemá českou diakritiku. Můžete zkusit vygooglovat zajímavý český font, nebo použít konzervativnější, který bude vypadat dobře s diakritikou.
6) Zarovnání
Na střed můžete občas zarovnat nadpis, hlavně pokud je jednořádkový. Na celý blok textu jsme zarovnávali diplomové práce, občas tak možná najdete zarovnanou nějakou učebnici. Nejlepší cesta je však přirozené zarovnání vlevo.
7) Zvýrazňování fontu
Když je vše boldem, tak nakonec není nic boldem, protože text, který jste chtěli zvýraznit, zanikne. Pokud potřebujete zvýšit důraz na část tvrzení, měli byste změnit formát jen při konkrétním slově nebo slovním spojení.
8) Dostatek prostoru
Obrázky a texty potřebují volně dýchat. Nechte jim kousek prostoru kolem a zkuste další text nebo obrázek přidat s dostatečnou mezerou.
PS: A ano, obrázky i text by měly být ve stejném jazyce, tak si z nás neberte příklad. 🙂
Zapomeňte na Photoshop
Grafické nástroje stále kralují, avšak pro negrafiky dnes existuje několik efektivních možností a nástrojů, díky kterým můžete vytvořit obrázek k statusu nebo jednoduchý banner za 5 minut. Stačí si vybrat šablonu, upravit barvy a vložit text.
Mezi ty nejoblíbenější a nejvýkonnější patří:
Jsou jednoduché, rychlé a v základních verzích zdarma, takže vám nic nebrání k tomu, abyste s nimi mohli pracovat naplno.
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)