Průzkum – Měla by vaše značka využívat slevové portály?
První přišel Slevomat. Po něm pár dalších a po nich desítky až stovky jiných. Vypadalo to jako jednoduchý business a rychlá cesta k úspěchu.
Po velkém nárůstu popularity Grouponu za mořem se i menší trhy rozhodly vyzkoušet nově vznikající segment podnikaní se slevami. Uběhlo už téměř desetiletí. Některé projekty skončily, jiné se stále drží a úspěchu doopravdy dosáhly.
Pojďme zjistit, jak vnímají slevové portály české ženy…Téměř polovina žen služby takovýchto portálů vůbec nevyužívá. Zbylou polovinu tvoří hlavně nepravidelné zákaznice, které nakupují párkrát za rok. Žen, které využívají služeb portálů častěji je jen přibližně deset procent.Cestovní pobyty, oblečení a různé služby z oblasti krásy a relaxace si dělí většinu zákazníků slevových portálů. Každá z těchto oblastí má přibližně pětinu trhu.
Postupně se tak vytratily výhodné nabídky do restaurací a barů, se kterými hodně portálů začínalo.Přišel, viděl a vítězí. Projekt Slevomat má dnes dvě třetiny celého koláče a ostatní menší portály se dělí o menší části trhu.Průměrná cena poukazu sa pohybuje řádově ve vyšších stovkách korun. Najdou se i dražší nabídky, většinou jde o cestovní pobyty.Přibližně ve třetině případů si zákaznice slevových portálů kupují voucher pro vlastní využití.
Většinou se však snaží potěšit a obdarovat své blízké.V posledních letech rostly slevové portály hlavně díky nabídkám z cestovního ruchu. Vznikly dokonce i takové projekty, které využívají jen tento segment.
Dvě třetiny dotázaných žen už nakoupilo i takovéto pobyty a další pětina se chystá tyto služby vyzkoušet.
Hlavní výhodou poukazů je cena. Ta s sebou přináší i omezenou platnost slevy.
Jen přibližně každá čtvrtá žena tvrdí, že už v minulosti na svůj voucher zapomněla.
Samotné portály však tvrdí, že je to častá věc a součást jejich strategie.
Vyzkoušet slevový portál může být zajímavá součást marketingu. Je však hodně značek, které z původně podpůrného kanálu vytvořilo svůj business model, a to může být riskantní.
Na slevy však budou zákazníci slyšet vždy, uvidíme tedy, jaká bude budoucnost v tomto segmentu online podnikání.
ZAJÍMÁ VÁS VÍC?
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.
Stačí, když nás kontaktujete:
- e-mailem (marek.vidovic@modrykonik.cz)
- telefonicky na (+421 905 897 987).
Vzorek uvedeného průzkumu: 1 838 respondentů | Realizace: listopad 2017 | Fotka: Jiří Wagner
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)