Konečně zase pátek. „Kurňa“, zase pondělí. Hodně lidí tuto “KZP” zkratku zná velmi dobře.

Na druhé straně je však hodně nadšených lidí, kteří se do své práce těší, baví je a naplňuje je.

Ano, tento průzkum je o práci a kariéře, zkušenostech a otázkách, které momentálně pracovní trh vyvolává.

Jen jedna z dvaceti našich uživatelek zatím nebyla zaměstnaná. Znamená to, že velká většina žen pracuje, nebo v minulosti pracovala, a tedy má nějaké pracovní zkušenosti.

Mnoho žen tvrdí, že s příchodem dětí a mateřských povinností se jejich situace na trhu práce významně komplikuje. Některé ženy kvůli tomu mateřství i odkladají. Jiné tvrdí, že se musí připravit na jiné ústupky.

Jedním z nich může být i práce během víkendu. Čtyři z pěti dotázaných v našem průzkumu řekly, že musí, nebo v minulosti musely, pracovat i přes víkend.

Těžké téma. Diskuze, které na toto téma vznikají, jsou takřka nekonečné. Argumentů pro obě strany je několik a může se zdát, že kompromis, který by uspokojil obě strany, je v nedohlednu.

V naší anketě se dvě třetiny dotázaných uživatelek Modrého koníka vyjádřily, že podle nich ženy vydělávají méně něž jejich mužští kolegové na stejné pozici.

Podle některých průzkumů může být rozdíl v platech až téměř čtvrtinový.

Navzdory tomu, že ženy většinou vydělávají méně, je zajímavé, že výška platu není jejich hlavní motivací a faktorem, který ovlivňuje výběr práce.

Sice je rozdíl minimální, ale více žen podle našeho průzkumu preferuje práci, která je naplňuje a baví před takovou, která přináší vyšší plat, ale není zajímavá.

Jaké jsou motivační faktory v realitě, a nejen v průzkumech, a podle čeho si svého zaměstnavatele ženy doopravdy vybírají, to s určitostí nedokážeme říct.

Nebojíme se však povědět, že se svět práce mění. Zaměstnavatelé i zaměstnanci mají větší zájem o částečné úvazky a ženy, které se po mateřské vracejí do zaměstnaní, jsou důležitou součástí pracovního trhu.

Stále více společností proto využívá i Modrého koníka jako součást svého “pracovního marketingu” a jako platformu na oslovení potenciálních zaměstnanců.

CHCETE SE DOZVĚDĚT VÍC? NAPIŠTE NÁM.
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 2 664 respondentů | Realizace: září 2017