Průzkum – Jak se ženy cítí na pracovním trhu?
Konečně zase pátek. „Kurňa“, zase pondělí. Hodně lidí tuto “KZP” zkratku zná velmi dobře.
Na druhé straně je však hodně nadšených lidí, kteří se do své práce těší, baví je a naplňuje je.
Ano, tento průzkum je o práci a kariéře, zkušenostech a otázkách, které momentálně pracovní trh vyvolává.
Jen jedna z dvaceti našich uživatelek zatím nebyla zaměstnaná. Znamená to, že velká většina žen pracuje, nebo v minulosti pracovala, a tedy má nějaké pracovní zkušenosti.
Mnoho žen tvrdí, že s příchodem dětí a mateřských povinností se jejich situace na trhu práce významně komplikuje. Některé ženy kvůli tomu mateřství i odkladají. Jiné tvrdí, že se musí připravit na jiné ústupky.
Jedním z nich může být i práce během víkendu. Čtyři z pěti dotázaných v našem průzkumu řekly, že musí, nebo v minulosti musely, pracovat i přes víkend.
Těžké téma. Diskuze, které na toto téma vznikají, jsou takřka nekonečné. Argumentů pro obě strany je několik a může se zdát, že kompromis, který by uspokojil obě strany, je v nedohlednu.
V naší anketě se dvě třetiny dotázaných uživatelek Modrého koníka vyjádřily, že podle nich ženy vydělávají méně něž jejich mužští kolegové na stejné pozici.
Podle některých průzkumů může být rozdíl v platech až téměř čtvrtinový.
Navzdory tomu, že ženy většinou vydělávají méně, je zajímavé, že výška platu není jejich hlavní motivací a faktorem, který ovlivňuje výběr práce.
Sice je rozdíl minimální, ale více žen podle našeho průzkumu preferuje práci, která je naplňuje a baví před takovou, která přináší vyšší plat, ale není zajímavá.
Jaké jsou motivační faktory v realitě, a nejen v průzkumech, a podle čeho si svého zaměstnavatele ženy doopravdy vybírají, to s určitostí nedokážeme říct.
Nebojíme se však povědět, že se svět práce mění. Zaměstnavatelé i zaměstnanci mají větší zájem o částečné úvazky a ženy, které se po mateřské vracejí do zaměstnaní, jsou důležitou součástí pracovního trhu.
Stále více společností proto využívá i Modrého koníka jako součást svého “pracovního marketingu” a jako platformu na oslovení potenciálních zaměstnanců.
CHCETE SE DOZVĚDĚT VÍC? NAPIŠTE NÁM.
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.
Stačí, když nás kontaktujete:
- e-mailem (marek.vidovic@modrykonik.cz)
- telefonicky na (+421 905 897 987).
Vzorek uvedeného průzkumu: 2 664 respondentů | Realizace: září 2017
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)