Posílám opraveny cely odstavec: „Konec prázdnin není jednoduchý pro nikoho. Děti jsou smutné z konce volných dní a začátku školy. Rodiče se pak stresují i za své děti.

Většinou však trpí i peněženka, protože před začátkem roku je třeba doplnit školní potřeby, koupit knihy, pořídit oblečení do školy a tak dále.

Následující čtyři otázky jsme proto směřovali na nákupní chování žen, když jde o školní potřeby a doplňky.

Následující čtyři otázky jsme proto směřovaly na nákupní chování žen, když jde o školní potřeby a doplňky.

Téměř polovina maminek nakupuje školní potřeby ve specializovaných prodejnách. Navzdory velkému počtu nákupních center a univerzálních hypermarketů tak stále vyhrávají menší lokální papírnictví. Stále velká část, přibližně třetina, uživatelek preferuje sítě velkých hypermarketů.

To je určitě zajímavé zjištění nejen pro samotné majitele prodejen, ale i z hlediska všeobecného spotřebitelského chování.

Už v předcházející otázce jsme mohli vidět, že elektronické obchody v segmentu školních potřeb ještě úplně neprorazily. Dvě ze tří žen ještě nikdy nenakoupily toto zboží v internetovém obchodě.

Jeden z důvodů, proč je tomu tak, je možné najít i v odpovědích na další otázky.

Zlatá střední cesta, i tak by se dala charakterizovat odpověď na výdaje spojené se školními pomůckami. Tisíc až dva tisíce korun je pro třetinu dotázaných rozpočet, který v průběhu roku mají na různé potřeby pro své malé školáky. Je to však rovnomerně rozložené, takže průměr se pohybuje okolo 2000 Kč.

Sezóna školních potřeb, pomůcek a oblečení pro děti je za pár týdnů zde. Potvrdily to i odpovědi našich respondentek. Téměř polovina z nich udělá většinu nákupů právě na konci prázdnin a v prvních týdnech nového školního roku.

Ve většině domácností pak dokupují vše potřebné průběžně v průběhu celého roku.

To znamená, že i tento rok bude srpen a září plné slev a akcí pro školáky. Ať už ve vašem oblíbeném supermarketu, nebo obchodním domě, pravděpodobně se ani vy nevyhnete obehranému heslu “Škola volá”. Prohlédnout si můžete také úspěšné kampaně z minulých let, možná vás inspirují.

Pokud vás zajímá, jak byste mohli zachytit školní sezónu i vy, velmi rádi vám poradíme a ukážeme možnosti.


Stačí, když nám napíšete a společně zkusíme vymyslet, jak by to mohlo zafungovat i pro vás.