Průzkum – Když ženy kupují auto: Záleží opravdu (jen) na jeho barvě?
Auta stále vnímáme jako primárně pánské hobby. Ale situace se mění a určitě i vy znáte ženu, které stačí letmý pohled a uhádne téměř i ročník výroby daného vozu.Najdou se ale i ženy, které dají radši ruce pryč a všechny kompetence nechávají na svých partnerech, přátelích či manželech.
Jak je to však v českých domácnostech? Kdo doopravdy rozhoduje o koupi nového auta? Záleží na barvě nebo spíše na ceně? Vyhrávají japonské či evropské značky? Náš další průzkum jsme proto zaměřili na čtyřkolého člena rodiny.
Téměř polovina našich dotázaných v tom má jasno a v nejbližších pěti letech neplánuje investici do nového automobilu. Zajímavé je, že druhou největší skupinu tvoří domácnosti, které mají koupi nového auta v plánu na další rok.
Auto nekupujeme každý den, ale je to spíše dlouhodobá investice. Buď ji plánujeme udělat v blízkém období, anebo nad tím nepřemýšlíme vůbec.
I přes poznámky o tom, že nejdůležitější je pro ženy barva auta, hlavní faktory výběru auta jsou někde jinde. Více než polovina žen se ve finále rozhoduje pro nejspolehlivější a nejbezpečnější modely. Ideálně, když mají nízkou spotřebu a dobrý výkon a výbavu, což je znát hlavně při jízdě po městě.
Důležité jsou také vlastnosti, které z auta dělají rodinného pomocníka, což znamená dostatek prostoru, a to především v kufru.
Důležitým faktorem je také cena auta. I proto se dvě třetiny českých domácností nakonec rozhodne pro ojetá automobily, a to nejčastěji z autobazarů či od svých známých.
Těžko říct, či můžeme najít vztah mezi důležitými kritérii a zeměmi, ze kterých auta pocházejí. Vnímaní žen je však relativně jednoznačné a co se týká kvality vyhrávají u nich německá auta s velkým náskokem před českými auty následovanými ostatními zeměmi.
Ne, auta nejsou jen čistě mužským tématem. Výběr auta je významná položka v rámci rodinného rozpočtu, o které spolurozhoduje 8 z 10 českých žen. Jen u 20 % domácností vybírá auto pouze mužská část rodiny.
Tak si to tedy shrneme: Nejdůležitějšími faktory při výběru nového auta je především spolehlivost, bezpečnost a cena automobilu a ve většině případů je koupě auta společným rozhodnutím obou partnerů.
Ale vraťme se zpět, jakou barvu by mělo mít vaše auto? ☺
Vzorek uvedeného průzkumu: 1 101 respondentů | Realizace: květen 2017
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)