Back to school pro marketéry
Návrat studentů a žáků do škol po letních prázdninách je úžasným obdobím pro všechny firmy, podnikatele a marketery. Jako back to shool se z pohledu síly a objemu prodejů v segmentu rodin s dětmi označuje druhá nejsilnější sezóna hned po Vánocích. Překvapivě se nedotýká pouze produktů a služeb související se školou. Spousta firem proto realizuje back to school akční nabídky, slevy a produkty, protože cítí příležitost výrazně zvýšit prodeje v tomto čase.
Nezačínejte příliš pozdě, správné načasování je klíč.
Přestože vrchol back to school se odehrává až v září, není radno začít plánovat marketingové akce na poslední chvíli. Naopak. Chystáte-li se svézt na back to school sezóně a využít ji na maximum, je třeba vše začít plánovat již počátkem léta.
V průběhu letních měsíců je vhodné navázat první kontakt se zákazníky, zvýšit intenzitu komunikace, připravit je na nadcházející akce a až později s plným nástupem září a školního roku začít s nabídkami a prodejem.
Back to school není sezónou pouze studentů. Je to celkově období „změny“.
Expert na maloobchod Bob Phibbs říká: „Toto období je přechodný čas, který přináší předzvěst změn. Je to čas nových začátků. Změny počasí, oblékání, chování, každodenního fungování. Jde o změnu způsobu, jakým vidíme sami sebe.“
A k tomu se samozřejmě pojí celá řada věcí, co si lidé chtějí koupit, vyzkoušet, předělat, zrenovovat a tak podobně. Je jen a pouze na vás, na každé firmě, jak toho dokáže využít ve svých kampaních.
Přizpůsobte si toto období tak, aby sedělo na váš produkt.
Bob poznamenává, že firmy, které neprodávají školní pomůcky, si mohou tuto tématiku přizpůsobit tak, že samy určí, co tato sezóna změn znamená pro jejich zákazníky. Mohou se tak snadno svézt na celé atmosféře, aniž by prodávaly sešity, baťohy nebo cvičky pro děti.
Příklady, které by mohly fungovat na vaše zákazníky:
- Nové kousky do podzimního šatníku
- Zápisy na kurzy – jazykové, hudební, výtvarní, taneční
- Nové sportovní aktivity
- Plánování podzimních pobytů a výletů do přírody, turistika
- Předělávání a renovace bytu, domku, dětských pokojů
- Nové spotřebiče, elektronika (notebooky, tiskárny, tablety, mobily apod)
- Výživa a jídelníčky, doplňky na posilnění imunity
- Školní a kancelářské potřeby, vybavení pro děti
- Vyvolávání fotek z letní dovolené, vzpomínkové fotoknihy, dárečky, fotoobrazy
- Motivační a vzdělávací literatura, encyklopedie, slovníky, atlasy
…A celá řada dalších. Je skutečně mnoho možností v každém odvětví, jak uchopit tuto komerčně silnou sezónu k vlastnímu prospěchu.
Back to school na Modrém koníku
Také u nás na Modrém koníku se každý rok věnujeme s klienty kampaním zaměřeným na back to school sezónu. Letos jsme připravili obzvlášť speciální nabídku. 🙂
Letošní back to school kampaň, kterou si můžete objednat u našich account managerů, je kombinací nativních reklam, které jsou uživatelkami velmi pozitivně vnímány.
V rámci této kampaně získáváte:
- nativní článek na úvodní stránce s desítkami tisíc zobrazení týdně
- zprávu do pošty našim uživatelkám (až 10 000 lidí s open rate i 40-50 %!)
- podpořené displayovými formáty Halfpage a Large Rectangle (dohromady min. 400 000x zobrazení)
- výhodnou cenu za tyto formáty, ušetříte až 32 % z běžné ceny
BTS kampaně plánujeme na období 12.8.-15.9.2019. Více informací na produktové stránce nebo u našeho týmu.
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)