Kolikrát ukázat reklamu uživatelkám Modrého koníka?
Na frekvenci zásahu (frequency capping) existuje asi tolik názorů jako možností, které při jejím nastavování máte. Je to vlastně počet zobrazení jedné kreativy každému unikátnímu uživateli.
Věčné dilema, které tu panuje, tkví v tom, že se marketéři obávají, aby počet zobrazení reklamy nepřehnali a uživatele tím neodehnali a nedosáhli opačného efektu, než jaký zamýšleli. Na druhé straně ale mají také strach z toho, že jejich reklamu neuvidí všichni, neboť reklamní systémy nemusí zobrazit reklamu každému cílenému uživateli. Pro jistotu ji tak zobrazují vícekrát.
Znáte pravidlo 7?
Pokud se pohybujete v oblasti marketingu už nějaký čas, možná jste slyšeli o pravidle 7, které vzniklo ve filmovém průmyslu asi v roce 1930. Toto pravidlo hovoří o tom, že by zákazník měl vidět reklamu alespoň 7krát, protože to je přesně množství „kontaktů“ mezi ním a dotyčným produktem, které je potřebné k tomu, aby se rozhodl k nákupu produktu či služby.
V dnešní době bez promyšlené a jasné marketingové strategie můžete těžko zasáhnout svého potenciálního zákazníka 7-krát. Šance na úspěch v silném konkurenčním prostředí plném reklamy jsou malé, proto je potřeba, aby vaši reklamu viděl víekrát. Pokud si ale chcete být jistí tím, že to s reklamou nepřeženete, a zároveň ji zobrazíte všem, které chcete oslovit, poraďte se s našimi odborníky.
Zaměřte se na větší formáty, které mají dobrou pozici a uvidí je každý návštěvník stránky. A samozřejmě to také nekončí jedinou kampaní.
Jaký obsah funguje
S cílovou skupinou je zapotřebí komunikovat dlouhodobě, připomínat se vícekrát v průběhu roku, nabízet jí kvalitní obsah (ať už ve formě nativní reklamy nebo bannerů) a vytvářet tak správně vztah, který je nutným předpokladem pro úspěšné prodeje.
Poutavý obsah by měl být užitečný a takový, aby přinášel hodnotu, byl tvořen v jazyce a znění, které je cílovce blízký a ráda ho konzumuje. Komunikace ve formě příběhů, zkušeností, doporučení dosahuje ideálního emocionálního propojení mezi značkou a konzumentem takové reklamy.
„Rozhodnutí k nákupu je tvořeno dvěma věcmi: příběhy a vzpomínkou, jakou zanechávají.“
Skutečné emocionální pouto prostřednictvím rušivé reklamy nevytvoříte. Naopak. Pokud však dokážete vytvořit poutavé příběhy obsahující vaše produkty či služby a zároveň se vám povede do nich zakomponovat pozitivní zkušenosti a reference vašich zákazníků, budete na dobré cestě. Takový obsah již 7-krát potenciálním zákazníkům zobrazit lze. Ne každý si ho přečte na poprvé, ale hodně z nich mu věnují pozornost až při dalších pokusech.
V následujících případech se doporučuje vyšší frekvence zobrazení (doporučeno 6-8 zobrazení jednomu unikátovi):
- nová značka na trhu
- launch nového produktu
- velmi silné konkurenční prostředí
- remarketing na uživatele, kteří na reklamu již reagovali
- malý formát, který může být přehlédnut
- jednorázová, samostatná kampaň na jedné platformě bez reklamy na jiných kanálech
- velmi specifický produkt, úzká cílová skupina
- dlouhý rozhodovací proces (drahé produkty, B2B služby atd)
Na Modrém koníkovi děláme i kombinované kampaně. Klienti si vyberou z nabídky našich nativních formátů, které je vhodné podpořit remarketingem nebo displayovou kampaní. Jelikož nativní kampaně efektivně šíří povědomí o značce, display kampaň jen doplňuje komunikaci klienta s maminkami a frekvence zobrazení je v tomto případě nižší.
Většina našich display formátů jsou výrazné bannery velkých rozměrů (billboard, branding, halfpage), které jsou umístěné tak, aby si jich uživatelky všimly. Formát halfpage 300×600 zobrazujeme i v mobilní verzi naší stránky, pročež ho považujeme za jeden z brandových formátů, které slouží k zvyšování povědomí o značce. Dnes máme více než 75% přístupů z mobilních zařízení, proto je dležité zobrazovat velké formáty našim uživatelkám nejen na desktop verzi webu ale i v mobilních zařízeních.
V těchto případech vám postačí nižší frekvence zobrazení reklamy (doporučujeme 4-6 zobrazení jednomu unikátovi)
- máte kampaň také na jiných platformách
- dlouhodobě se věnujete obsahovému marketingu a nativní reklamě na našem portálu
- vybíráte si velké nepřehlédnutelné formáty
- jste známá značka s dobrou reputací
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (20)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (33)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)